Wednesday, March 5, 2008

USA tour 1

Då var det dags med några veckors arbete i USA igen. Internetbutikerna fick sig en genomgång innan resan om det fanns något roligt att beställa. Som vanligt finns det inga begränsningar hur mycket man skulle vilja beställa, det är bara plånboken som avgör i den matchen.
Innan resan beställdes det saker från CB Performance. Cip1, BFY, Vee Dub Parts, Airhead och sist fick även jag lägga in en beställning av lite bilbälte till bilen från JEGS. Vilken service det är från den firman. 2 dagar från man beställde grejorna så hade man de på hotelsängen. Tänkte att även barnen skulle sitta så säkert som de kan i den lilla plåtbullen.

Under föregående helg gjorde jag en liten utflykt. Jag hade läst att det skulle finnas en VW butik mindre än en timmes resa från Atlanta/Roswell där jag befinner mig.
Butiken jag skulle besöka heter Herrell Bug pats. Letade upp adressen och började min resa. Efter 2 timmar hade jag ännu inte hittat dit även om jag var mycket nära. Efter diverse efterforskningar och hjälp från en hjälpsam äldre dam på en bensinmack kunde jag till slut hitta dit. Butiken låg mitt ute i ingenstans. Efter att man trodde att man kört fel igen så hittade jag till slut en liten skylt med ett VW märke på.
Det visade sig att det var fullt med folk vid butiken eller skall man säga den kombinerade butiken och kyrkogården för allahanda VW.
Efter ett par timmars rundvandring och lite skitsnack med folk som besökte Herrell så var det då dags för nästa resmål för dagen.
Drygt 1 timme senare var man då på plats men först lite mat på det berömda OB's. Kanonkäk till en billig peng. Visserligen är det mesta billigt nu när dollarn är nere på 6,16 vid detta tillfälle :D
Så nu över till resmål 2. Summit racing, den stora godisbutiken för vuxna eller mindre vuxna män.

Nu över till lite bilder. Först några bilder från Herrell's lilla ställe mitt i "skogen"
Det fanns även några iordning gjorda bilar.
Nu var det slut på alla ledsamma bilder och över till nästa etapp på denna helgens resa.
Först en bild på förrätten. Snart är det dags för dagen höjdpunkt.
Äntligen framme vid Summit Racing. Tänk er själva att få gå omkring i denna affär utan att ha någon att bry sig om. Ingen fru och inga barn som tjatar, inga tider att passa utan bara få gå runt och drälla så länge man vill ;) "Hoppas hon inte läser detta, då kanske jag får stanna här"
Första godisladdningen anlände idag från JEGS och BFY. Får väl vara substitut istället för frun. Inte lika mjuk och go men får väl duga när man inte har något annat ;)
En liten teaser om vad som skall hända nästa lördag. Söndag bär det av till Silver dollar showdown. http://www.sevwa.com/index.htm Återkommer med lite nytt godis efter nästa helg.

No comments: