Tuesday, June 26, 2007

Brasilien

Bilträff i Brasilien
Hittade en massa roliga kort igår när jag skulle försöka göra min första blogg. Hösten 2000 var jag och jobbade i Brasilien. Jag var i en mindre stad 20 mil öster om Curitiba som heter Ponta Grossa.

En helg åkte jag till Curitiba för att vara på en bilutställning. Brasilien är något av bubbla delarnas paradis. Var man än gick eller åkte så såg man folkvagnar av alla de sorter.
På bilträffen såg jag nog en av de mest extrautrustade VW jag någonsin sett. Ägaren hade nog lyckats få på allt som någonsinn gjorts till en VW. Här följer ett axplock av bilder som jag tog på den och några andra bilar.

Det enda som jag aldrig såg var eftermaknads fälgar typ BRM. Granska bilderna noga. Ni kommer att hitta nya saker varje gång ni tittar på de.










Fräcka vindrutetorkare. Har aldrig sett något liknande varken förr eller senare.
Sista bilden på denna mangefika bubbla.
Nu några andra bubblor jag såg på träffen.
Kolla in framskärmskyddet.
Läckert rattemblem. Jag har ett liknande som ligger i bokhyllan som jag köpte där.
Mycket fin objekt. Kanske i bästa laget för att sätta mina händer i att ändra på. Tyvärr så syns emblemet i fronten inte så bra. Kolla in min bil någongång så får ni se det på närmre håll.
Nya jobbarbilen? Inte så snygg men mycket kullt ändå över den.

Det var allt för denna gången. Kanske hittar jag några fler roliga bilder snart.

No comments: