Friday, October 19, 2007

Ibland blir det bättre än man anar.

Idag trodde jag att jag hade något på gång. Jobbarkompisen sa att han var tvungen att åka iväg för hans systerson skulle ställa en Variant -65:a i deras garage. Jag som letat lämpligt projekt ett tag tände till. Hängde med ut. Till min besvikelse visade det sig att det var en Notch -65:a.
I min besvikelse går jag runt och kollar i deras stora garage som igentligen bara innehåller en massa jänkebilar.

Vad är det som står på golvet? En gammal Coca-Cola box från USA. Frågar om den är till salu?
Får till svar att "den" kan jag ta. Han berättade att han köpt den på ett "garage sale" in USA för 7 dollar!!! Plockade upp plånboken och gav honom de 300kr som var de pengarna jag hade i den. Inte ville jag känna att jag lurat någon.
Han blev glad, men jag var gladast :D Inte är den i 100% fint skick men vem kan räkna med det för det priset.


No comments: